Що таке EPC в CPA?

2

Від автора: ми продовжуємо говорити про CPA. Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке EPC (або eCPC, що те ж саме). Без розуміння цього показника взагалі нема чого робити в інтернет-рекламі! І зараз ви зрозумієте, чому так.

Отже, EPC — це середній дохід з одного кліка. Щоб краще зрозуміти, як розраховується, знову ж, візьмемо приклад з реальності. Для цього я зайду в будь-яку більш-менш велику CPA-мережу. Мені найбільше до душі Адмитад.

Якщо перейти в каталог партнерок, то можна побачити дуже багато показників в описі офферов. Ми не будемо сьогодні розбирати всі, а зупинимося на одному — eCPC або EPC. Подивимося, чому дорівнює цей показник у партнерки Алиэкспресс:

4 центи. Що це означає? Це середній дохід з одного кліка, як вже було сказано. Як це зрозуміти? До вас сотні і тисячі вебмайстрів вже були зареєстровані на Admitad і пробували працювати з партнерською програмою Aliexpress. Це тисячі налаштованих рекламних кампаній, десятки тисяч банерів, сотні тисяч партнерських посилань, розміщених по всьому рунету.

У кого-то успіхи виявилися краще і ці вебмастера заробляли більше 4 центів за клік, в інших все пішло не так здорово. Можливо їх дохід був менше 3-4 центів, а може навіть менше цента. Але якщо брати середній показник — він дорівнює 4 центам.

Власне, спочатку пропоную вам розрахувати цей показник на прикладі одного вебмастера. Припустимо, у нього хороший відвідуваний сайт за тематикою, який підходить для реклами китайських товарів. Він використовує на своєму сайті банера, партнерські посилання, може ще щось.

Припустимо, що за місяць він отримав 1000 кліків і через нього на Aliexpress купили товарів на 100 тисяч рублів. Він отримає за це 8,50% від суми — 8500 рублів. Знаючи підсумкову прибуток і загальну кількість кліків по партнерськими посиланнями, можна розрахувати середній дохід з кліка. В даному випадку потрібно розділити прибуток на кількість кліків.

8500/1000 = 8,5 рублів. Це середній дохід з кліка. 8,5 рублів, це трохи більше, ніж 10 центів. Що ж, цього вебмастера можна занести в розряд більш менш успішних.

Але, припустимо, в іншого вебмастера немає хорошого тематичного сайту, замість цього він купив банера на чужому ресурсі. Але погано вгадав із тематикою. Банера простояли тиждень, за ним кликнули 100 разів, а продати товарів вдалося на 4500 рублів. Цей вебмастер отримає приблизно 382 рубля винагороди (я на калькуляторі вже порахував). Що має тут EPC:
382/100 = 3,8 рубля з кліка. У центах це приблизно 5-6 центів.

Що ж, цей вебмастер виявився ще не найбільшим невдахою, тому що його показник приблизно відповідає середньому.

Тепер давайте уявимо, що до вашого заходу на Admitad, партнерку Алиэкспресс там намагалося рекламувати тільки цих два вигаданих мною вебмастера. Це не відповідає реальності, але дозволить нам зрозуміти, як мережа обчислює середній eCPC.

Для цього потрібно скласти показники середнього доходу з кліка у кожного вебмастера і розділити на кількість вебмайстрів, які працювали з партнеркою. Зробимо розрахунок у центах: (10 + 5)/2 = 7,5 центів. Ось такий би мали EPC.

Чому важливо враховувати EPC?

Я говорив на початку статті, що без цього показника не варто навіть намагатися заробляти в CPA. Він дозволяє приблизно прикинути, скільки ви заробите. Особливо це важливо, якщо ви купуєте десь рекламу за клік. Тоді ви просто можете порахувати (приблизно, природно) вийти у вас заробити чи ні.

Все ж середній EPC це показник, на який не варто рівнятися. У вас може бути як більше, так і менше. І це не буде означати, що ви зробили погану рекламну кампанію. Можливо, ви купуєте трафік за моделлю CPM, а там вже все вираховується по-іншому.

Якщо ви знаєте середній EPC, ви як мінімум можете прикинути заробіток в розумі. Наприклад, у вас є сайт. Ви приблизно знаєте, що за місяць на банер вгорі клацають 200 разів. Грунтуючись тільки на цих даних, ви можете порахувати середній заробіток. Помножте кількість кліків на середній EPC, який показує вам CPA-мережу.

200*0,04 = 8 доларів. Це і є прогнозований дохід. Насправді він може бути значно більше або менше, тому що багато інших чинників впливає на це. Наприклад, тематика вашого ресурсу. Якщо на нього приходять люди з гарною купівельною спроможністю, напевно варто очікувати більшого прибутку.

Підсумок

Сподіваюся, тепер ви розумієте не тільки те, що таке epc в cpa, але і для чого на нього треба дивитися, а також як він обчислюється. У наступних статтях ми поговоримо про інших показниках.